10/19/09

Applying Dana

Last friday, i went to this *toot* bank. Konon nak apply pembiayaan mikro. Utk yg tak tau, dana ni disediakan kepada peniaga2 yg nak expand bisnes ataupun nak mulakan bisnes. Ingatkan kacang goreng jer sebab tak pernah apply any loan sebelum nih. Tapi sebenarnya.. susah nak mampos. Its leceh to be exact.

Sebelum pegi, ive already took the borang on thursday. Excited isi semua info. Prepare semua document required. Tapi bila sampai sana, dia suuh aku pi apply lesen perniagaan from mpkj. I was like.. whatt?? . Bukan ker aku dah ada permit from SSM?? Nape nak kena apply lesen pulak? Bukannya aku nak bukak tapak berniaga nasi lemak tepi jalan. Aku yg agak frust, pi la terkedek2 MPKJ utk amik borang. Bila dah ambik borang.. aku mcm nak pengsan dkt situ jugak. Terduduk mak!
Apa tak nye.. dkt 20 documents aku kena sediakan. Plan lantai, CF, cukai, even laporan kesihatan & bomba. Gile ahr!

Sekarang.. aku dlm mode frust + buntu + maki hamun + semua yg tak syok .

No comments:

Post a Comment